Algemene gegevens | |
---|---|
Naam : | Adviescommissie Centrale Post Ambulancevervoer |
Andere naam (namen): |
|
Bestaansperiode: | 1990 - 1991 |
Rechtsvorm: | Commissie |
Voorganger(s): |
|
Opvolger(s): |
|
Hoger orgaan: |
|
Archief | |
Het archief van deze organisatie is in beheer bij het Regionaal Archief Nijmegen. De toegang met de beschrijving van de stukken is bereikbaar via deze link: | |
![]() Naar beschrijving archief |
Per 1 januari 1990 is de Adviescommissie CPA ingesteld door het Algemeen Bestuur van de gemeenschappelijke regeling Regionale Basisgezondheidsdienst.
De Adviescommissie heeft tot taak het voorbereiden van de besluitvorming in het Dagelijks Bestuur inzake: het overeenkomstig de Wet Ambulancevervoer en de bij of krachtens die wet gegeven voorschriften instandhouden, inrichten en beheren van de centrale post; het voorzien in de continu parate communicatie door of vanwege de centrale post ter regeling en begeleiding van het ambulancevervoer voor het grondgebied der deelnemende gemeenten; het bevorderen van samenwerking met brandweer, politie en andere door het algemeen bestuur aan te wijzen hulpverleningsdiensten. De commissie is bevoegd desgevraagd of eigener beweging, advies uit te brengen aan het dagelijks bestuur over aangelegenheden die verband houden met de haar opgedragen taak.
In de Adviescommissie hebben zitting: een lid uit het dagelijks bestuur, twee leden uit het algemeen bestuur, een lid namens de ziekenfondsen/ziektenkostenverzekeraars, een lid namens de nederlandse organisatie voor het personenvervoer.
-:Nijmegen
Inleiding van de toegang op het archief door R. van Mil. (1993)