Categorie:Administratie

Uit Het Digitale Huis
Naar navigatie springen Naar zoeken springen

De afdeling administratie van het lokale bestuur wordt gevormd door de secretarie. Dit orgaan is de administratieve rechterhand van de gemeenteraad en de burgemeester. De verschillende sectoren zorgen voor de controle en ondersteuning van deze twee bestuursorganen.

Bij de secretarie is een groot aantal functionarissen werkzaam. Ten eerste werken er twee stadssecretarissen, die toezicht houden op een groot aantal klerken. Daarnaast is de gemeenteontvanger een belangrijke administratieve functionaris. Hij is een soort penningmeester van het stadsbestuur en is belast met de invordering van alle inkomsten en ontvangsten van de gemeenten. Door hem worden alle betaling van de gemeente gedaan. Tot slot werkt er op de afdeling Voorlichting, Representatie en Culturele Zaken van het secretarie een burgerraadsman, bij wie burgers advies en hulp kunnen inwinnen. Later verhuist deze functionaris naar het Open Huis, een gemeentelijk voorlichtingscentrum.

Pagina’s in categorie "Administratie"

Deze categorie bevat de volgende 5 pagina’s, van de 5 in totaal.