header wiki – Huis van de Nijmeegse Geschiedenis

Coördinatiecommissie Gemeentepersoneel

Uit Huis van de Nijmeegse geschiedenis

Ga naar: navigatie, zoeken
Algemene gegevens
Naam : Coördinatiecommissie Gemeentepersoneel
Andere naam (namen):
  • Coördinatiecommissie Personeel

Bestaansperiode: 1961 - ≥1990
Rechtsvorm: Overheid
Voorganger(s):

Opvolger(s):

Hoger orgaan:

Archief
Het archief van deze organisatie is in beheer bij het Regionaal Archief Nijmegen. De toegang met de beschrijving van de stukken is bereikbaar via deze link:
Icoon archief.png
Naar beschrijving archief

Geschiedenis

Bij besluit van burgemeester en wethouders van 27 september 1961 werd de coördinatiecommissie opgericht. Zij organiseerde vele activiteiten voor het gemeentepersoneel: sportactiviteiten, feestavonden, droppings, uitjes naar pretparken en dergelijke.

De commissie bestond nog zeker in 1990, daarna zijn er geen sporen meer van. In 1996 was er een Coördinatiecommissie Personeel.

Taken en activiteiten

Het doel was het ontwikkelen, stimuleren en coördineren van activiteiten op sport- en ontspanningsgebied voor alle ambtenaren werkzaam bij de gemeente Nijmegen.

Organisatie

De commissie werd gevormd door een wethouder en door enkele leden van de grotere takken van dienst. De kleinere takken van dienst werden gezamenlijk door één persoon vertegenwoordigd.

Locatie

1961-1972:Nijmegen Korte Nieuwstraat 6 locatie in googlemaps

1972-1976:Nijmegen Passage Molenpoort 5 locatie in googlemaps

1977-circa 1984:Nijmegen St. Canisiussingel 26 locatie in googlemaps

Bronnen

  • Archief van de Secretarie Gemeente Nijmegen 1985-1991, inventarisnummer 1306.

Verantwoording

Inleiding van de toegang op het archief door Hylke Roodenburg. (2019)



KENNISBANK
Verder graven in de historie van stad en omgeving
FACEBOOK
Op de hoogte blijven van het laatste nieuws van het Huis
EDUCATIE
Projecten en maatwerk voor het onderwijs
VERHALEN
Verteld verleden