Projectorganisatie Stadsbrug De Oversteek

Uit Het Digitale Huis
Naar navigatie springen Naar zoeken springen

Let op: deze website is momenteel onder constructie. Helaas zullen hierdoor niet alle pagina's naar behoren functioneren. Onze excuses voor het ongemak!

Algemene gegevens
Naam : Projectorganisatie Stadsbrug De Oversteek
Andere naam (namen):

{{#if: | * [[Andere naam::{{{Andere naam1}}}]]|}} {{#if: | * [[Andere naam::{{{Andere naam2}}}]]|}} {{#if: | * [[Andere naam::{{{Andere naam3}}}]]|}} {{#if: | * [[Andere naam::{{{Andere naam4}}}]]|}}

Bestaansperiode: Beginjaar::2002 - Eindjaar::2014
Rechtsvorm: Rechtsvorm::overheid
Voorganger(s):

{{#if: | * [[opvolger van::{{{Voorganger1}}}]]|}} {{#if: | * [[opvolger van::{{{Voorganger2}}}]]|}} {{#if: | * [[opvolger van::{{{Voorganger3}}}]]|}} {{#if: | * [[opvolger van::{{{Voorganger4}}}]]|}}

Opvolger(s):

{{#if: | * [[voorganger van::{{{Opvolger1}}}]]|}} {{#if: | * [[voorganger van::{{{Opvolger2}}}]]|}} {{#if: | * [[voorganger van::{{{Opvolger3}}}]]|}} {{#if: | * [[voorganger van::{{{Opvolger4}}}]]|}}

Hoger orgaan:

{{#if: | Hoger orgaan::|}}

Archief
{{#if: https://studiezaal.nijmegen.nl/ran/_detail.aspx?xmldescid=2298146726%7C Het archief van deze organisatie is in beheer bij het Regionaal Archief Nijmegen. De toegang met de beschrijving van de stukken is bereikbaar via deze link:
|}}

{{#if: | Vindplaats archief:|}}

{{#if: https://studiezaal.nijmegen.nl/ran/_detail.aspx?xmldescid=2298146726%7C Icoon archief.png
|}}{{#if: https://studiezaal.nijmegen.nl/ran/_detail.aspx?xmldescid=2298146726%7CNaar beschrijving archief|}}{{#if: | |}}

{{#if: |

Algemene context

|}}

{{#if: In 2002 trad een nieuwe gemeenteraad aan die zich uitdrukkelijk uitsprak voor een nieuwe oeververbinding ten westen van de spoorbrug ter verbetering van de verkeersstructuur. De gemeente richtte hiervoor een aparte projectorganisatie op. Deze telde op haar hoogtepunt in 2009 circa 25 medewerkers. Gekozen werd voor een eigen werklocatie: een oud gemeentelijk kantoor aan de de Winselingseweg 10, pal naast de bouwlocatie. In september 2008 vond een Europese aanbestedingsprocedure plaats. De opdracht werd gegund aan Architect: CPN-Bridging (Laurent Ney en Chris Poulissen) en de Bouwcombinatie Stadsbrug Nijmegen (BAM – Max Bögl Nederland). In mei 2011 startte de bouw. Het hoogste punt werd bereikt in oktober 2012 Het invaren van de hoofdoverspanning vond plaats op 20 april 2013 en de officiële opening op 23 november 2013. De projectorganisatie werd in 2014 opgeheven.|

Geschiedenis

In 2002 trad een nieuwe gemeenteraad aan die zich uitdrukkelijk uitsprak voor een nieuwe oeververbinding ten westen van de spoorbrug ter verbetering van de verkeersstructuur. De gemeente richtte hiervoor een aparte projectorganisatie op. Deze telde op haar hoogtepunt in 2009 circa 25 medewerkers. Gekozen werd voor een eigen werklocatie: een oud gemeentelijk kantoor aan de de Winselingseweg 10, pal naast de bouwlocatie. In september 2008 vond een Europese aanbestedingsprocedure plaats. De opdracht werd gegund aan Architect: CPN-Bridging (Laurent Ney en Chris Poulissen) en de Bouwcombinatie Stadsbrug Nijmegen (BAM – Max Bögl Nederland). In mei 2011 startte de bouw. Het hoogste punt werd bereikt in oktober 2012 Het invaren van de hoofdoverspanning vond plaats op 20 april 2013 en de officiële opening op 23 november 2013. De projectorganisatie werd in 2014 opgeheven. |Van deze organisatie is nog geen beschrijving beschikbaar.}}

{{#if: |

Taken en activiteiten

|}}

{{#if: |

Organisatie

|}}

{{#if: {{#if:Nijmegen|locatie periode::Nijmegen:|}}plaatsnaam:: adres:: {{#if:|locatie in googlemaps|}}
|

Locatie

{{#if:Nijmegen|locatie periode::Nijmegen:|}}plaatsnaam:: adres:: {{#if:|locatie in googlemaps|}}
|}} {{#if: |

|}} {{#if: In 2002 trad een nieuwe gemeenteraad aan die zich uitdrukkelijk uitsprak voor een nieuwe oeververbinding ten westen van de spoorbrug ter verbetering van de verkeersstructuur. De gemeente richtte hiervoor een aparte projectorganisatie op. Deze telde op haar hoogtepunt in 2009 circa 25 medewerkers. Gekozen werd voor een eigen werklocatie: een oud gemeentelijk kantoor aan de de Winselingseweg 10, pal naast de bouwlocatie. In september 2008 vond een Europese aanbestedingsprocedure plaats. De opdracht werd gegund aan Architect: CPN-Bridging (Laurent Ney en Chris Poulissen) en de Bouwcombinatie Stadsbrug Nijmegen (BAM – Max Bögl Nederland). In mei 2011 startte de bouw. Het hoogste punt werd bereikt in oktober 2012 Het invaren van de hoofdoverspanning vond plaats op 20 april 2013 en de officiële opening op 23 november 2013. De projectorganisatie werd in 2014 opgeheven.| {{#if: *|

Bronnen

|}} |}}

{{#if: In 2002 trad een nieuwe gemeenteraad aan die zich uitdrukkelijk uitsprak voor een nieuwe oeververbinding ten westen van de spoorbrug ter verbetering van de verkeersstructuur. De gemeente richtte hiervoor een aparte projectorganisatie op. Deze telde op haar hoogtepunt in 2009 circa 25 medewerkers. Gekozen werd voor een eigen werklocatie: een oud gemeentelijk kantoor aan de de Winselingseweg 10, pal naast de bouwlocatie. In september 2008 vond een Europese aanbestedingsprocedure plaats. De opdracht werd gegund aan Architect: CPN-Bridging (Laurent Ney en Chris Poulissen) en de Bouwcombinatie Stadsbrug Nijmegen (BAM – Max Bögl Nederland). In mei 2011 startte de bouw. Het hoogste punt werd bereikt in oktober 2012 Het invaren van de hoofdoverspanning vond plaats op 20 april 2013 en de officiële opening op 23 november 2013. De projectorganisatie werd in 2014 opgeheven.|

Verantwoording

{{#if: Regionaal Archief Nijmegen|Inleiding van de toegang op het archief door Regionaal Archief Nijmegen.|}} {{#if:2017|(2017)|}}

|}}


{{#if: 8.1 Verkeerswegen| |}} {{#if: | [[Categorie:]] |}} {{#if: | [[Categorie:]] |}} {{#if: | [[Categorie:]] |}}

{{#if:2974| |}}